Výměna pohyblivých schodů, rekonstrukce a bezbariérové zpřístupnění ve stanici metra Flora – geotechnický monitoring a pasportizace
12 180 764 12,2 milionů Kč
Zadavatel
Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost
Dodavatel
Podání nabídek
10. března 2025 10:00
Datum zveřejnění
30. ledna 2025
Popis
Předmět veřejné zakázky
Předmětem veřejné zakázky je provedení geotechnického monitoringu při realizaci stavby: „Rekonstrukce stanice Flora, zřízení bezbariérového přístupu a výměna pohyblivých schodů ve stanici metra Flora“ v Praze, jehož úkolem je zajistit tok informací o chování horninového masivu při jeho zasažení inženýrským dílem nebo probíhajícími přírodními procesy v oblasti dotčené stavbou. Jeho součástí je pasportizace spočívající ve výchozím pasportu, repasportu během výstavby a konečném repasportu po dokončení stavby.
Předmět geotechnického monitoringu
Předmětem veřejné zakázky je geotechnický monitoring spočívající ve sběru informací o chování horninového masivu při jeho zasažení inženýrským dílem nebo probíhajícími přírodními procesy. Geotechnický monitoring v celém rozsahu zaznamenává, vyhodnocuje, kvalifikuje a kvantifikuje získané údaje ve vzájemných souvislostech, vytváří, případně diagnozuje a prognózuje soubor očekávaných pozorování i technických dat, a tím umožňuje a zaručuje operativní řešení interakce inženýrského díla s jím kontaktovaným horninovým masivem, navrhuje optimální technická opatření včetně jejich sledování a kontrolování.
Jedná se o soubor měření, pozorování a hodnocení zaměřený na sledování a kontrolu reakce horninového prostředí a dočasné výstroje na stavbu (ražbu) štol a na sledování všech indukovaných účinků v oblasti dotčené stavbou. Vnější obálka těchto oblastí se nazývá zónou sledování. V této zóně je pak realizován geotechnický monitoring. Základními součástmi geotechnického monitoringu jsou jednak měření různého typu účelně vybraná v přiměřené četnosti vzhledem k významu a podmínkám stavby a jednak výkon stálého odborného dozoru ražby. Geotechnická měření plní mimo jiné rovněž funkci kontroly správnosti výpočtových postupů a modelů, na jejichž základě bude dimenzováno ostění nebo jsou stanoveny mezní hodnoty namáhání i velikost povolených deformací.
Předmět pasportizace
Úkolem pasportizace je před zahájením realizace stavby popis a hodnocení stávajícího stavebně-technického stavu budov nadzemní zástavby, stávajících tunelů metra a inženýrských sítí před jejich ovlivněním od realizace stavby. Pasportizací bude zjištěn a zdokumentován aktuální stavebně-technický stav konstrukcí budov, stávajících tunelů, inženýrských sítí, resp. povrchů (objektů), stavební změny, stav oprav, rozsah a závažnost případných poruch stavebních konstrukcí, aktuální seismická odolnost objektů a aktuální deformační odolnost budov stávající zástavby nacházejících se v zóně možného ovlivnění ze strany realizace stavby. Podrobná soudně znalecká pasportizace a repasportizace technického stavu všech objektů v zóně ohrožení se pořídí bezprostředně před stavbou, případně se ověří opětovně těsně před zahájením stavby, zda nedošlo ke změnám. Pasportizace zejména obsahuje úplný podrobný soupis všech poškození, nedostatků a závad na exteriéru i interiéru stavby, aktuální seismickou odolnost objektů a aktuální deformační odolnost objektů. V rámci pasportizace bude proveden návrh na osazení měřících bodů a monitorovacích prvků dotčených objektů a inženýrských sítí. V případě potřeby bude prováděna průběžná soudně znalecká pasportizace vybraných objektů během realizace stavby. Po dokončení stavebních prací bude provedena závěrečná soudně znalecká repasportizace včetně vyhotovení soudně znaleckých posudků. Během realizace stavby bude prováděna kontrola účinků trhacích prací. Pasportizace se dělí na tyto tři fáze:
• Výchozí pasport
• Repasport během výstavby
• Konečný repasport po dokončení stavby a ustálení deformací
Bližší specifikace předmětu plnění je uvedena v závazném vzoru smlouvy a jeho přílohách. Noví dodavatelé 🤏 Zadavatel má pouze 16 % nových dodavatelů
Předmětem veřejné zakázky je provedení geotechnického monitoringu při realizaci stavby: „Rekonstrukce stanice Flora, zřízení bezbariérového přístupu a výměna pohyblivých schodů ve stanici metra Flora“ v Praze, jehož úkolem je zajistit tok informací o chování horninového masivu při jeho zasažení inženýrským dílem nebo probíhajícími přírodními procesy v oblasti dotčené stavbou. Jeho součástí je pasportizace spočívající ve výchozím pasportu, repasportu během výstavby a konečném repasportu po dokončení stavby.
Předmět geotechnického monitoringu
Předmětem veřejné zakázky je geotechnický monitoring spočívající ve sběru informací o chování horninového masivu při jeho zasažení inženýrským dílem nebo probíhajícími přírodními procesy. Geotechnický monitoring v celém rozsahu zaznamenává, vyhodnocuje, kvalifikuje a kvantifikuje získané údaje ve vzájemných souvislostech, vytváří, případně diagnozuje a prognózuje soubor očekávaných pozorování i technických dat, a tím umožňuje a zaručuje operativní řešení interakce inženýrského díla s jím kontaktovaným horninovým masivem, navrhuje optimální technická opatření včetně jejich sledování a kontrolování.
Jedná se o soubor měření, pozorování a hodnocení zaměřený na sledování a kontrolu reakce horninového prostředí a dočasné výstroje na stavbu (ražbu) štol a na sledování všech indukovaných účinků v oblasti dotčené stavbou. Vnější obálka těchto oblastí se nazývá zónou sledování. V této zóně je pak realizován geotechnický monitoring. Základními součástmi geotechnického monitoringu jsou jednak měření různého typu účelně vybraná v přiměřené četnosti vzhledem k významu a podmínkám stavby a jednak výkon stálého odborného dozoru ražby. Geotechnická měření plní mimo jiné rovněž funkci kontroly správnosti výpočtových postupů a modelů, na jejichž základě bude dimenzováno ostění nebo jsou stanoveny mezní hodnoty namáhání i velikost povolených deformací.
Předmět pasportizace
Úkolem pasportizace je před zahájením realizace stavby popis a hodnocení stávajícího stavebně-technického stavu budov nadzemní zástavby, stávajících tunelů metra a inženýrských sítí před jejich ovlivněním od realizace stavby. Pasportizací bude zjištěn a zdokumentován aktuální stavebně-technický stav konstrukcí budov, stávajících tunelů, inženýrských sítí, resp. povrchů (objektů), stavební změny, stav oprav, rozsah a závažnost případných poruch stavebních konstrukcí, aktuální seismická odolnost objektů a aktuální deformační odolnost budov stávající zástavby nacházejících se v zóně možného ovlivnění ze strany realizace stavby. Podrobná soudně znalecká pasportizace a repasportizace technického stavu všech objektů v zóně ohrožení se pořídí bezprostředně před stavbou, případně se ověří opětovně těsně před zahájením stavby, zda nedošlo ke změnám. Pasportizace zejména obsahuje úplný podrobný soupis všech poškození, nedostatků a závad na exteriéru i interiéru stavby, aktuální seismickou odolnost objektů a aktuální deformační odolnost objektů. V rámci pasportizace bude proveden návrh na osazení měřících bodů a monitorovacích prvků dotčených objektů a inženýrských sítí. V případě potřeby bude prováděna průběžná soudně znalecká pasportizace vybraných objektů během realizace stavby. Po dokončení stavebních prací bude provedena závěrečná soudně znalecká repasportizace včetně vyhotovení soudně znaleckých posudků. Během realizace stavby bude prováděna kontrola účinků trhacích prací. Pasportizace se dělí na tyto tři fáze:
• Výchozí pasport
• Repasport během výstavby
• Konečný repasport po dokončení stavby a ustálení deformací
Bližší specifikace předmětu plnění je uvedena v závazném vzoru smlouvy a jeho přílohách. Noví dodavatelé 🤏 Zadavatel má pouze 16 % nových dodavatelů
Dřívější dodavatelé
Odkaz na zdroj
Toto info je pouze po
registrované
uživatele.
Dokumenty
Zadávací dokumentace a další dokumenty jsou přístupné pouze pro registrované uživatele.
Zaregistrujte se zdarma a využívejte Tendry naplno.
Zaregistrujte se zdarma a využívejte Tendry naplno.