Studie pro zavedení nízkoemisní mobility na území Zlínského kraje
2 000 000 2,0 miliony Kč
Zadavatel
Zlínský kraj
Dodavatel
Podání nabídek
15. října 2025 10:00
Datum zveřejnění
24. září 2025
Popis
Zpracování studie pro zavedení nízkoemisní mobility na území Zlínského kraje v rozsahu:
1./ Legislativní požadavky
a) Evropská legislativa – Směrnice RED, Nařízení AFIR, TEN-T (městské uzly).
b) Státní energetická koncepce ČR a NKEP a Zákon č. 165/2012 Sb., o podporovaných zdrojích energie (POZE), NAP CM aj,
c) Vliv legislativy (zákon 360/2022) z pohledu zadávání veřejné zakázky na nákup nízkoemisních vozidel.
d) Legislativní požadavky na provozování nízkoemisní veřejné dopravy a její vliv na vjezd vozidel s alternativním palivem do garážových a uzavřených míst.
2./ Analýza a popis stávajícího stavu
a) Popis stávajících linek autobusů a vlaků, denní kilometrový nájezd, vytíženost a navazující linky.
b) Stanovení TCO stávajících vozidel (diesel).
c) Stanovení předpokladu vývoje a udržitelnosti linek v průběhu období 2030–2040.
d) Porovnání výkonů u jednotlivých oblastí a lokalizace obracecích stanovišť.
3./ Energetické zdroje kraje
a) Analýza současné infrastruktury pro provoz nízkoemisní dopravy - kapacita plnicích a dobíjecích stanic na území kraje.
b) Identifikace stávajících zdrojů a zeměpisně-klimatické podmínky pro výrobu RFNBO vodíku ve ZK a potenciální místa a plochy pro vybudování energetických zdrojů (FVE, AKU, Vítr, KGJ) pro zajištění provozu nízkoemisní dopravy z vlastních energetických zdrojů.
c) Identifikace stávajících zdrojů u alternativních paliv (elektro nabíječky, plničky CNG, HVO) a potenciální místa a plochy pro vybudování energetických zdrojů (OppCharge terminály, …)
4./ Návrh a srovnání vhodných dopravních prostředků s alternativním palivem
a) Průzkum trhu u dodavatelů vozidel a možný vývoj jejich výroby a rozšíření produktových řad – zatřídění vozidel do kategorií podle velikosti.
b) Porovnání parametrů alternativních vozidel: spotřeba, max. rychlost, dojezd, doba tankování, cena paliva (…/kWh …/kg …/l), účinnost, akcelerace, …
c) Stanovení TCO alternativních vozidel (na elektřinu, vodík, CNG, bionafta, HVO, hybrid) s využitím dotace / bez využití dotace.
d) Predikce TCO při zohlednění pohybu ceny paliva alternativních vozidel.
e) Dodací podmínky a dodavatelé vozidel Evropa + ASIE.
f) Posouzení využití možných dotačních titulů pro nákup vozidel v období 2027+.
g) Stanovení breaking point pro nasazení alternativních vozidel z pohledu ekonomiky
一 g1 Zohlednění vývoje cen paliv a ceny dopravních prostředků v čase.
一 g2 Možnost vzniku společenství nebo prodej elektřiny poskytovateli dopravy.
5./ Posouzení ekonomických nákladů a přínosů nasazení alternativních vozidel
a) Souhrn parametrů, životního cyklu TCO a neekonomických přínosů LCA.
b) Diverzifikace rizik veřejné dopravy z pohledu na zdroj paliva a bezpečnostních rizik dostatku a dostupnosti paliva.
c) Posouzení CBA (MKA): parametrů vozidel, TCO, LCA přínosů u stávajících a alternativních.
6./ Návrhy podmínek realizace nízkoemisní dopravy ve ZK:
a) Posouzení obchodní příležitosti alternativní infrastruktury v rámci poptávky, logistiky, servisu a zásobování.
b) Návrh přepravních tras pro nasazení alternativních vozidel s ohledem na infrastrukturu, předpoklad mimokrajové spolupráce a využití infrastruktury za hranicemi kraje.
c) Předpoklad dopadu na cíle územní energetické koncepce kraje pro další rozvoj nízkoemisní veřejné dopravy.
d) Návrh dobudování infrastruktury pro rozšíření alternativních vozidel v průběhu období 2027–2040:
d1 Orientační vyčíslení investičních nákladů a časová náročnost
d2 Možnosti financování infrastruktury (soukromá investice, vlastnictví kraje, dotační možnosti)
d3 Kapacita plnicích a dobíjecích stanic na území kraje a předpoklad budování plnících a dobíjecích stanic na území kraje pro alternativní pohony
d4 Formát vhodné spolupráce při budování infrastruktury na území kraje (vlastní infrastruktura, PPA, obchodní spolupráce, komerční dobíječky dopravce střídavý / stejnosměrný proud, plničky CNG,…)
7./ Zhodnocení úspory CO2 na 1 km provozu nízkoemisního dopravního prostředku u jednotlivých druhů alternativních vozidel.
8./ MKA vlivu parametrů jednotlivých alternativních vozidel na CDV (odpisy, pohonné hmoty, infrastruktura) a dopad do provozu ze strany kraje za 1 rok a za období soutěže.
9./ Manažerské shrnutí – závěry a doporučení pro využití nízkoemisní dopravy. Noví dodavatelé 🤏 Zadavatel má pouze 33 % nových dodavatelů
Toto info je pouze po
registrované
uživatele.
1./ Legislativní požadavky
a) Evropská legislativa – Směrnice RED, Nařízení AFIR, TEN-T (městské uzly).
b) Státní energetická koncepce ČR a NKEP a Zákon č. 165/2012 Sb., o podporovaných zdrojích energie (POZE), NAP CM aj,
c) Vliv legislativy (zákon 360/2022) z pohledu zadávání veřejné zakázky na nákup nízkoemisních vozidel.
d) Legislativní požadavky na provozování nízkoemisní veřejné dopravy a její vliv na vjezd vozidel s alternativním palivem do garážových a uzavřených míst.
2./ Analýza a popis stávajícího stavu
a) Popis stávajících linek autobusů a vlaků, denní kilometrový nájezd, vytíženost a navazující linky.
b) Stanovení TCO stávajících vozidel (diesel).
c) Stanovení předpokladu vývoje a udržitelnosti linek v průběhu období 2030–2040.
d) Porovnání výkonů u jednotlivých oblastí a lokalizace obracecích stanovišť.
3./ Energetické zdroje kraje
a) Analýza současné infrastruktury pro provoz nízkoemisní dopravy - kapacita plnicích a dobíjecích stanic na území kraje.
b) Identifikace stávajících zdrojů a zeměpisně-klimatické podmínky pro výrobu RFNBO vodíku ve ZK a potenciální místa a plochy pro vybudování energetických zdrojů (FVE, AKU, Vítr, KGJ) pro zajištění provozu nízkoemisní dopravy z vlastních energetických zdrojů.
c) Identifikace stávajících zdrojů u alternativních paliv (elektro nabíječky, plničky CNG, HVO) a potenciální místa a plochy pro vybudování energetických zdrojů (OppCharge terminály, …)
4./ Návrh a srovnání vhodných dopravních prostředků s alternativním palivem
a) Průzkum trhu u dodavatelů vozidel a možný vývoj jejich výroby a rozšíření produktových řad – zatřídění vozidel do kategorií podle velikosti.
b) Porovnání parametrů alternativních vozidel: spotřeba, max. rychlost, dojezd, doba tankování, cena paliva (…/kWh …/kg …/l), účinnost, akcelerace, …
c) Stanovení TCO alternativních vozidel (na elektřinu, vodík, CNG, bionafta, HVO, hybrid) s využitím dotace / bez využití dotace.
d) Predikce TCO při zohlednění pohybu ceny paliva alternativních vozidel.
e) Dodací podmínky a dodavatelé vozidel Evropa + ASIE.
f) Posouzení využití možných dotačních titulů pro nákup vozidel v období 2027+.
g) Stanovení breaking point pro nasazení alternativních vozidel z pohledu ekonomiky
一 g1 Zohlednění vývoje cen paliv a ceny dopravních prostředků v čase.
一 g2 Možnost vzniku společenství nebo prodej elektřiny poskytovateli dopravy.
5./ Posouzení ekonomických nákladů a přínosů nasazení alternativních vozidel
a) Souhrn parametrů, životního cyklu TCO a neekonomických přínosů LCA.
b) Diverzifikace rizik veřejné dopravy z pohledu na zdroj paliva a bezpečnostních rizik dostatku a dostupnosti paliva.
c) Posouzení CBA (MKA): parametrů vozidel, TCO, LCA přínosů u stávajících a alternativních.
6./ Návrhy podmínek realizace nízkoemisní dopravy ve ZK:
a) Posouzení obchodní příležitosti alternativní infrastruktury v rámci poptávky, logistiky, servisu a zásobování.
b) Návrh přepravních tras pro nasazení alternativních vozidel s ohledem na infrastrukturu, předpoklad mimokrajové spolupráce a využití infrastruktury za hranicemi kraje.
c) Předpoklad dopadu na cíle územní energetické koncepce kraje pro další rozvoj nízkoemisní veřejné dopravy.
d) Návrh dobudování infrastruktury pro rozšíření alternativních vozidel v průběhu období 2027–2040:
d1 Orientační vyčíslení investičních nákladů a časová náročnost
d2 Možnosti financování infrastruktury (soukromá investice, vlastnictví kraje, dotační možnosti)
d3 Kapacita plnicích a dobíjecích stanic na území kraje a předpoklad budování plnících a dobíjecích stanic na území kraje pro alternativní pohony
d4 Formát vhodné spolupráce při budování infrastruktury na území kraje (vlastní infrastruktura, PPA, obchodní spolupráce, komerční dobíječky dopravce střídavý / stejnosměrný proud, plničky CNG,…)
7./ Zhodnocení úspory CO2 na 1 km provozu nízkoemisního dopravního prostředku u jednotlivých druhů alternativních vozidel.
8./ MKA vlivu parametrů jednotlivých alternativních vozidel na CDV (odpisy, pohonné hmoty, infrastruktura) a dopad do provozu ze strany kraje za 1 rok a za období soutěže.
9./ Manažerské shrnutí – závěry a doporučení pro využití nízkoemisní dopravy. Noví dodavatelé 🤏 Zadavatel má pouze 33 % nových dodavatelů
Dřívější dodavatelé
Odkaz na zdroj
Dokumenty
Zaregistrujte se zdarma a využívejte Tendry naplno.