SLUNEČNÍ OSTROV – JIRÁSKOVO NÁBŘEŽÍ, ČESKÉ BUDĚJOVICE
49 311 596 49,3 milionů Kč
Zadavatel
Statutární město České Budějovice
Dodavatel
EUROVIA CS, a.s.
Podání nabídek
13. srpna 2024 13:00
Datum zveřejnění
1. července 2024
Popis
Předmětem plnění veřejné zakázky je zhotovení stavebního díla spočívajícího ve vybudování nových ostrovů a rozšíření stávající cyklostezky v Českých Budějovicích.
Součástí stavby jsou tyto stavební objekty:
SO.1. Sluneční ostrovy
SO.2. Výsadba
SO.3. Cyklostezka a pěšina
SO.4. Doplnění veřejného osvětlení
Součástí plnění je rovněž povýsadbová péče.
Na plnění veřejné zakázky budou uzavřeny dvě samostatné smlouvy. Jedna pro objekty SO.1, SO.2, SO.3 a SO.4. Druhá na povýsadbovou péči vztahující se k objektu SO.2 Výsadba.
SO.1. Sluneční ostrovy
Tento stavební objekt zahrnuje realizaci dvou ostrovů včetně přístupů na ně. Ostrov č.1 je navržen na kótě koruny 380,00 až 379,90 m.n.m s nižší hodnotou směřovanou do nového kanálu ostrovů. Stejný sklon je navržen také na ostrově č. 2, který je však navržen na kótě 379,90m.n.m. až 379,80 m.n.m. Tyto hodnoty jsou vhodné jak pro zlepšení biodiverzity, tak pro udržení technického stavu ostrovů po co nejdelší dobu.
Z technického hlediska se jedná o zemní práce, které budou probíhat snižováním stávající bermy řeky Vltavy a tvarování tak ostrovů a kanálu ostrovů. Zemina bude postupně odvážena na skládku, kde bude recyklována a dále využita. Po provedení zemních prací dojde k opevnění břehů z kamenné rovnaniny o hmotnosti kamene 80-200 kg v prostoru mezi novou břehovou linií a ostrovy, přičemž zde vznikne nad kótou 379,00 m.n.m., normální hladina Vltavy udržovaná na jezu v Českém Vrbném, spící opevnění z téhož kamene. Na vnější straně směrem do plavební dráhy bude budován kamenný zához s urovnáním líce o hmotnosti kamene 80-200 kg. Bude využito kamene z lokality. Za stávajícího stavu je předpoklad využití pro celé opevnění cca 20% stávajícího opevnění, 80% bude doplněno kamenem dovezeným. Toto opevnění je v současné době v celé délce toku, a tak zapadne do technického řešení opevnění Vltavy. Zároveň nebude docházet k odplavování zeminy z ostrovů a nadměrnému vstupu lidí do plavební dráhy. Zároveň je to vhodné řešení pro zvýšení biodiverzity lokality.
Písek bude uložen do prostoru mezi ostrovy, do prostoru dna kanálu a do prostoru nátoku a odtoku kanálu ve vrstvě o mocnosti 0,3 m a ž 0,5.
V prostoru přítoku do kanálu slunečních ostrovů a v prostoru mezi ostrovy budou umístěny kameny o hmotnosti 1 – 2 tuny. Tyto kameny budou sloužit jako zábrana proti proplutí větších naplavenin. Bude se jednat přibližně o 12 kusů uložených min 1/3 své velikosti do dna tvořeného kamenným záhozem a pískem.
Veškeré zemní plochy budou zatravněny hydroosevem.
Pro navržené zásypy bude využito zeminy schopné zúrodnění, která bude získána odtěžením během výkopů ostrovů z plochy přibližně 7000 m2 do hloubky cca 10 cm. Tato zemina bude uložena v prostorách zařízení staveniště pro pozdější zasypávání.
Přístup na ostrov č.1 bude proveden z 19 kusů 3D tištěných dílců umístěných na betonovém základu. Přístup na ostrov č. 2 bude tvořen monolitickou betonovou deskou ve sklonu 2,6% ve směru na ostrov č.2 od pěšiny.
V rámci tohoto objektu budou umístěny, v prostoru mezi nově vybudovanou cyklostezkou šířky 5m a pěšinou šířky 2m ve vzniklém svahu, dubové hranoly sloužící pro posezení a dále pak na ostrově č. 2, v části směrem ke kanálu slunečních ostrovů, provedena pochozí plocha z dřevěné konstrukce.
SO.2. Výsadba
Výsadba bude provedena na pozemcích v majetku Povodí Vltavy s.p. po dohodě investora města České Budějovice. Vysazovány budou listnaté dřeviny a to celkem v počtu 16 ks. Budou vysazovány krytokořenné vzrostlé dřeviny. Každý strom bude stabilizován uvázáním ke trojici kůlů a opatřen ochranou proti okusu a loupání. Minimální obvod kmene vysazovaných stromů je navržen min. 20 cm. Dále dojde k výsadbě vodomilných rostlin, trvalek a cibulovin.
SO.3. Cyklostezka a pěšina
Tento objekt zahrnuje rekonstrukci stávající cyklostezky-C8 – její rozšíření a úpravu dopravního režimu na stezku pro chodce a cyklisty (režim C9). Dále pak realizaci pěšiny na hraně nového kanálu podél ostrovů. Z Jiráskova nábřeží k ostrovům (SO.1. – Sluneční ostrovy) budou realizována dvě schodiště, jež zpřístupní ostrovy přímo ze stávajícího chodníku.
Šířka cyklostezky-C9 je v celém úseku 5,0m a je směrově oddělena pomocí VDZ, povrch je asfaltový, obě obruby jsou realizovány zapuštěné z ocelové pásoviny, příčný sklon 2% směrem k Vltavě. Levá obruba respektuje stáv. hranu cyklostezky v patě svahu.
Pěšina je vedena na hraně nově realizovaného kanálu podél ostrovů (SO.1.) a je napojena na cyklostezku-C9. Je navržena š. 2,0m z žulových odseků do štěrku, na hranách pěšiny je navržena zapuštěná obruba z ocelové pásovina kotvené do beton. lože.
SO.4. Doplnění veřejného osvětlení
V rámci tohoto objektu bude provedeno doplnění dvou světelných bodů ke stávající osvětlovací soustavě pro nasvětlení prostoru dvou schodišť.
Osvětlení je navrženo 2 novými osvětlovacími místy tvořenými LED svítidly parkovými, dle zavedeného typu v Českých Budějovicích 25,6W, 3000K, char. PL1.2s, světelný tok 3000 lm, typ EASY bez zatlumení, noční útlum (AstroDIM) bude proveden nastavením dle výrobce, osazení 60 mm na dříku stožáru, stožár bezpaticový sadový třístupňový, typ K 4, 133/89/60 mm v patce, ochranná manžeta po dolní okraj dvířek, výška nad terénem 4,0 m, výzbroj stožárová průchozí SV6.16.4, vodič od svorkovnice ke svítidlu součástí dodávky svítidla, délka 4 m s rezervou. Na stožár bude v místě průchodu do země umístěna stožárová manžeta OM.
Nová osvětlovací místa budou napojena ze stávajících dvou osvětlovacích míst napájených podzemním vedením VO. Určená stávající osvětlovací místa k napojení jsou stávající stožáry VO se světelnými body CB04486 a CB04489 po výměně stávajících svorkovnic za odbočné a napojení nového vodiče na svorkovnici a zavedením do nového SB č. 1 (z CB04486) a č. 2 (z CB04489). Ve stávajících stožárech bude svorkovnice vyměněna za odbočnou SV9.16.4. Odkaz na zdroj
Toto info je pouze po
registrované
uživatele.
Součástí stavby jsou tyto stavební objekty:
SO.1. Sluneční ostrovy
SO.2. Výsadba
SO.3. Cyklostezka a pěšina
SO.4. Doplnění veřejného osvětlení
Součástí plnění je rovněž povýsadbová péče.
Na plnění veřejné zakázky budou uzavřeny dvě samostatné smlouvy. Jedna pro objekty SO.1, SO.2, SO.3 a SO.4. Druhá na povýsadbovou péči vztahující se k objektu SO.2 Výsadba.
SO.1. Sluneční ostrovy
Tento stavební objekt zahrnuje realizaci dvou ostrovů včetně přístupů na ně. Ostrov č.1 je navržen na kótě koruny 380,00 až 379,90 m.n.m s nižší hodnotou směřovanou do nového kanálu ostrovů. Stejný sklon je navržen také na ostrově č. 2, který je však navržen na kótě 379,90m.n.m. až 379,80 m.n.m. Tyto hodnoty jsou vhodné jak pro zlepšení biodiverzity, tak pro udržení technického stavu ostrovů po co nejdelší dobu.
Z technického hlediska se jedná o zemní práce, které budou probíhat snižováním stávající bermy řeky Vltavy a tvarování tak ostrovů a kanálu ostrovů. Zemina bude postupně odvážena na skládku, kde bude recyklována a dále využita. Po provedení zemních prací dojde k opevnění břehů z kamenné rovnaniny o hmotnosti kamene 80-200 kg v prostoru mezi novou břehovou linií a ostrovy, přičemž zde vznikne nad kótou 379,00 m.n.m., normální hladina Vltavy udržovaná na jezu v Českém Vrbném, spící opevnění z téhož kamene. Na vnější straně směrem do plavební dráhy bude budován kamenný zához s urovnáním líce o hmotnosti kamene 80-200 kg. Bude využito kamene z lokality. Za stávajícího stavu je předpoklad využití pro celé opevnění cca 20% stávajícího opevnění, 80% bude doplněno kamenem dovezeným. Toto opevnění je v současné době v celé délce toku, a tak zapadne do technického řešení opevnění Vltavy. Zároveň nebude docházet k odplavování zeminy z ostrovů a nadměrnému vstupu lidí do plavební dráhy. Zároveň je to vhodné řešení pro zvýšení biodiverzity lokality.
Písek bude uložen do prostoru mezi ostrovy, do prostoru dna kanálu a do prostoru nátoku a odtoku kanálu ve vrstvě o mocnosti 0,3 m a ž 0,5.
V prostoru přítoku do kanálu slunečních ostrovů a v prostoru mezi ostrovy budou umístěny kameny o hmotnosti 1 – 2 tuny. Tyto kameny budou sloužit jako zábrana proti proplutí větších naplavenin. Bude se jednat přibližně o 12 kusů uložených min 1/3 své velikosti do dna tvořeného kamenným záhozem a pískem.
Veškeré zemní plochy budou zatravněny hydroosevem.
Pro navržené zásypy bude využito zeminy schopné zúrodnění, která bude získána odtěžením během výkopů ostrovů z plochy přibližně 7000 m2 do hloubky cca 10 cm. Tato zemina bude uložena v prostorách zařízení staveniště pro pozdější zasypávání.
Přístup na ostrov č.1 bude proveden z 19 kusů 3D tištěných dílců umístěných na betonovém základu. Přístup na ostrov č. 2 bude tvořen monolitickou betonovou deskou ve sklonu 2,6% ve směru na ostrov č.2 od pěšiny.
V rámci tohoto objektu budou umístěny, v prostoru mezi nově vybudovanou cyklostezkou šířky 5m a pěšinou šířky 2m ve vzniklém svahu, dubové hranoly sloužící pro posezení a dále pak na ostrově č. 2, v části směrem ke kanálu slunečních ostrovů, provedena pochozí plocha z dřevěné konstrukce.
SO.2. Výsadba
Výsadba bude provedena na pozemcích v majetku Povodí Vltavy s.p. po dohodě investora města České Budějovice. Vysazovány budou listnaté dřeviny a to celkem v počtu 16 ks. Budou vysazovány krytokořenné vzrostlé dřeviny. Každý strom bude stabilizován uvázáním ke trojici kůlů a opatřen ochranou proti okusu a loupání. Minimální obvod kmene vysazovaných stromů je navržen min. 20 cm. Dále dojde k výsadbě vodomilných rostlin, trvalek a cibulovin.
SO.3. Cyklostezka a pěšina
Tento objekt zahrnuje rekonstrukci stávající cyklostezky-C8 – její rozšíření a úpravu dopravního režimu na stezku pro chodce a cyklisty (režim C9). Dále pak realizaci pěšiny na hraně nového kanálu podél ostrovů. Z Jiráskova nábřeží k ostrovům (SO.1. – Sluneční ostrovy) budou realizována dvě schodiště, jež zpřístupní ostrovy přímo ze stávajícího chodníku.
Šířka cyklostezky-C9 je v celém úseku 5,0m a je směrově oddělena pomocí VDZ, povrch je asfaltový, obě obruby jsou realizovány zapuštěné z ocelové pásoviny, příčný sklon 2% směrem k Vltavě. Levá obruba respektuje stáv. hranu cyklostezky v patě svahu.
Pěšina je vedena na hraně nově realizovaného kanálu podél ostrovů (SO.1.) a je napojena na cyklostezku-C9. Je navržena š. 2,0m z žulových odseků do štěrku, na hranách pěšiny je navržena zapuštěná obruba z ocelové pásovina kotvené do beton. lože.
SO.4. Doplnění veřejného osvětlení
V rámci tohoto objektu bude provedeno doplnění dvou světelných bodů ke stávající osvětlovací soustavě pro nasvětlení prostoru dvou schodišť.
Osvětlení je navrženo 2 novými osvětlovacími místy tvořenými LED svítidly parkovými, dle zavedeného typu v Českých Budějovicích 25,6W, 3000K, char. PL1.2s, světelný tok 3000 lm, typ EASY bez zatlumení, noční útlum (AstroDIM) bude proveden nastavením dle výrobce, osazení 60 mm na dříku stožáru, stožár bezpaticový sadový třístupňový, typ K 4, 133/89/60 mm v patce, ochranná manžeta po dolní okraj dvířek, výška nad terénem 4,0 m, výzbroj stožárová průchozí SV6.16.4, vodič od svorkovnice ke svítidlu součástí dodávky svítidla, délka 4 m s rezervou. Na stožár bude v místě průchodu do země umístěna stožárová manžeta OM.
Nová osvětlovací místa budou napojena ze stávajících dvou osvětlovacích míst napájených podzemním vedením VO. Určená stávající osvětlovací místa k napojení jsou stávající stožáry VO se světelnými body CB04486 a CB04489 po výměně stávajících svorkovnic za odbočné a napojení nového vodiče na svorkovnici a zavedením do nového SB č. 1 (z CB04486) a č. 2 (z CB04489). Ve stávajících stožárech bude svorkovnice vyměněna za odbočnou SV9.16.4. Odkaz na zdroj
Dokumenty
Zaregistrujte se zdarma a využívejte Tendry naplno.