I/26 Březí - Luženice
Zadavatel
Ředitelství silnic a dálnic ČR
Dodavatel
Podání nabídek
29. května 2025 8:00
Datum zveřejnění
6. května 2025
Popis
V celém rozsahu úpravy bude provedeno odfrézování stávajících asfaltových vrstev s vyrovnáním příčného profilu, položena ložní vrstva a nová obrusná vrstva. Na základě prohlídky po odfrézování budou ošetřeny resp. sanovány případné trhliny a sanace vozovky. Místa sanace a ošetření trhlin budou určeny přímo na stavbě při kontrolním dni za přítomnosti investora a projektanta. Sanace trhlin se předpokládá v souladu s TP115. Po odfrézování budou odstraněny stávající krajnice a po pokládce asfaltových vrstev budou zpětně dosypány.
Součástí stavby je také úprava stávajících sjezdů, které představují bezpečnostní riziko - kolmá čela. Stávající trouby a čela budou odstraněny a budou vybudovány nové dle vzorového výkresu. Čela budou šikmá ve sklonu 1:1,5 obložená lomovým kamenem. Příkopy budou vždy v délce 20 m před a za sjezdem pročištěny, aby byla zajištěna funkčnost odvodňovacího zařízení.
KONSTRUKČNÍ VRSTVY
OPRAVA VOZOVKY
o OBRUSNÁ VRSTVA SMA 11 S PMB 25/55-65, 40 MM, ČSN 736121 SE ZDRSŇUJÍCÍM POSYPEM PŘEDOBALENOU DRTÍ
o SPOJOVACÍ POSTŘIK PS-CP 0,35 KG/M2 ČSN 736129
o LOŽNÍ VRSTVA ACL 22 S PMB 25/55-60(65), 80 MM, ČSN 736121
o SPOJOVACÍ POSTŘIK PS-CP 0,4 KG/M2 NA ODFREZOVANÝ POVRCH ČSN 736129
o FRÉZOVÁNÍ STÁVAJÍCÍHO KRYTU CCA TL. 100 MM S VYROVNÁNÍM PŘÍČNÉHO PROFILU
Měřením únosnosti bylo zjištěno, že vozovka má v km 60,05 – 60,42 a km 60,80 – 61,05 pro stávající dopravní zatížení zbytkovou životnost sníženou na cca 3 – 4 roky a vyžaduje prosté zesílení o 60 mm asfaltových vrstev, v km 59,72 – 60,05 a 60,42 – 60,80 pro stávající dopravní zatížení zbytkovou životnost přesahující 25 let a nevyžaduje zesílení.
Asfaltová směs obrusné vrstvy do hloubky 5 cm obsahuje celkem 78,5 mg/kg sušiny PAU a je zařazena do kvalitativní třídy ZAS-T3, asfaltová směs ložní vrstvy hloubky od 5 do 13 cm obsahuje celkem 32,4 mg/kg sušiny PAU a je zařazena do kvalitativní třídy ZAS-T3.
Prohlídkou byly zjištěny tyto poruchy:
? opotřebení EKZ, EMK
? vysprávky
? nepravidelné trhliny
? podélné trhliny úzké
? příčné trhliny úzké
? vyjeté koleje
? zvýšená nezpevněná krajnice
Hlavní příčinou vzniku poruch je únava asfaltem stmelených vrstev, která vznikla vlivem stáří a ztrátou původních vlastností asfaltového pojiva a má za následek snížení odolnosti proti účinkům zatížení a klimatických vlivů. Na částech úseku se k tomu přidává i snížená únosnost konstrukce vozovky. Noví dodavatelé 🤏 Zadavatel má pouze 6 % nových dodavatelů
Toto info je pouze po
registrované
uživatele.
Součástí stavby je také úprava stávajících sjezdů, které představují bezpečnostní riziko - kolmá čela. Stávající trouby a čela budou odstraněny a budou vybudovány nové dle vzorového výkresu. Čela budou šikmá ve sklonu 1:1,5 obložená lomovým kamenem. Příkopy budou vždy v délce 20 m před a za sjezdem pročištěny, aby byla zajištěna funkčnost odvodňovacího zařízení.
KONSTRUKČNÍ VRSTVY
OPRAVA VOZOVKY
o OBRUSNÁ VRSTVA SMA 11 S PMB 25/55-65, 40 MM, ČSN 736121 SE ZDRSŇUJÍCÍM POSYPEM PŘEDOBALENOU DRTÍ
o SPOJOVACÍ POSTŘIK PS-CP 0,35 KG/M2 ČSN 736129
o LOŽNÍ VRSTVA ACL 22 S PMB 25/55-60(65), 80 MM, ČSN 736121
o SPOJOVACÍ POSTŘIK PS-CP 0,4 KG/M2 NA ODFREZOVANÝ POVRCH ČSN 736129
o FRÉZOVÁNÍ STÁVAJÍCÍHO KRYTU CCA TL. 100 MM S VYROVNÁNÍM PŘÍČNÉHO PROFILU
Měřením únosnosti bylo zjištěno, že vozovka má v km 60,05 – 60,42 a km 60,80 – 61,05 pro stávající dopravní zatížení zbytkovou životnost sníženou na cca 3 – 4 roky a vyžaduje prosté zesílení o 60 mm asfaltových vrstev, v km 59,72 – 60,05 a 60,42 – 60,80 pro stávající dopravní zatížení zbytkovou životnost přesahující 25 let a nevyžaduje zesílení.
Asfaltová směs obrusné vrstvy do hloubky 5 cm obsahuje celkem 78,5 mg/kg sušiny PAU a je zařazena do kvalitativní třídy ZAS-T3, asfaltová směs ložní vrstvy hloubky od 5 do 13 cm obsahuje celkem 32,4 mg/kg sušiny PAU a je zařazena do kvalitativní třídy ZAS-T3.
Prohlídkou byly zjištěny tyto poruchy:
? opotřebení EKZ, EMK
? vysprávky
? nepravidelné trhliny
? podélné trhliny úzké
? příčné trhliny úzké
? vyjeté koleje
? zvýšená nezpevněná krajnice
Hlavní příčinou vzniku poruch je únava asfaltem stmelených vrstev, která vznikla vlivem stáří a ztrátou původních vlastností asfaltového pojiva a má za následek snížení odolnosti proti účinkům zatížení a klimatických vlivů. Na částech úseku se k tomu přidává i snížená únosnost konstrukce vozovky. Noví dodavatelé 🤏 Zadavatel má pouze 6 % nových dodavatelů
Dřívější dodavatelé
Odkaz na zdroj
Dokumenty
Zaregistrujte se zdarma a využívejte Tendry naplno.