Toto je veřejný náhled informací z aplikace Tendry.cz. Pro co nejlepší zážitek a přístup k úplným detailům, všem otevřeným a předchozím výběrovým řízením, dostupným dokumentům atd. se přihlaste. Pokud ještě nemáte účet, zaregistrujte se pomocí své e-mailové adresy.

D2 Oprava mostů D2-053..1 a D2-054..1

Zadavatel Ředitelství silnic a dálnic ČR Dodavatel Podání nabídek 4. prosince 2025 9:00 Datum zveřejnění 30. října 2025 Popis PD řeší opravu pravých mostů. Jedná se zejména o výměnu mostního svršku, což je doporučeno z diagnostických průzkumů. V rámci sanace nosné konstrukce mostu D2-054 jsou naplánované výluky železniční trati na rok 2026.
Rozhodujícím podkladem pro návrh rekonstrukce mostů je diagnostický průzkum mostů ev. č. D2-053..1 a D2-054..1 (INSET s.r.o. 11/2021), v rámci kterého byl proveden i přepočet zatížitelnosti nosné konstrukce. Stavební stav obou mostů hodnocen stupněm IV- uspokojivý, a to jak pro spodní stavbu, tak pro nosnou konstrukci. Použitelnost je ve stupni III - použitelné s výhradou. Diagnostický průzkum v případě obou mostů doporučuje kompletní výměnu mostního svršku a provedení sanace nosné konstrukce a spodní stavby. Vzhledem ke špatnému stavu mostních ložisek na opěrách mostu D2-053..1 bude provedena jejich výměna, která si vyžádá částečné odbourání a následné znovu vystavění dotčených částí krajních opěr a křídel.
D2-053..1 – hlavním problémem mostu je špatný stav ložisek na obou opěrách a zatékání na konce nosníků nad oběma pilíři i na konce úložných prahů pilířů. Z toho vyplývá výměna ložisek, které mají svoji životnost již za sebou (životnost hrncových ložisek bývá obvykle 30 let). Most byl postaven v roce 1980.
Prostupující koroze bet. výzt., u krajních nosníků dochází k zatékání do kotevní oblasti – kotvy předpětí a přilehlé třmínky korodují, ocel. prvky ložisek jsou napadeny pokročilou korozí, v opěře O1 jsou trhliny, stopy po průsacích vody, konce úlož. prahů obou pilířů jsou značně poškozené, dochází ke korozi bet. výzt. a k odpadu krycí vrstvy betonu, korozní úbytky bet. výzt. byly zjištěny u konců úlož. prahů, kde dochází k zatékání, povrch říms je lokálně degradovaný, místy obnažená a korodující bet. výzt., u MZ nad O1 pokročilá degradace betonu, římsy jsou nízké a neplní odraznou funkci, ve vozovce jsou v pomal. a odstav.pruhu vyjeté koleje.
Na základě zpracované diagnostiky a provedené mimořádné prohlídky je nutné provést celkovou opravu mostu - nové koncové příčníky, osazení nových ložisek na všechny podpěry a s tím související nové úložné prahy v nižší výškové úrovni, výměna korodujících a deformovaných odvodňovačů, nová celoplošná izolace, nové římsy a mostní závěry, vyspravení dílčích poruch nosné konstrukce a celková reprofilace jejího povrchu.
D2-054..1 na základě provedeného diagnostického průzkumu je nutné provést opravu mostu - nová celoplošná izolace, nové římsy, výměna korodujících odvodňovačů, reprofilace povrchu nosné konstrukce a sanace spodní stavby, ošetření a obnovení PKO ložisek. Provést obnovení zpevnění svahů pod mostem a zajistit odvedení srážkových vod mimo území pod mostem. Prověřit odstranění zemnícího drátu u pilíře P3 a zamezit tak nežádoucímu působení bludných proudů. Uzemnění vybavení na římsách řešit jiným způsobem.
Všechny nosníky mají na spodním líci částečně odhalené a korodující třmínky, u nosníků v místech podepření a v místech odpadních trub je koroze a degradace betonu pokročilejší, hydroizol. v pravé části mostu je pouze omezeně funkční, u většiny ložisek se začíná rozvíjet koroze kotev. šroubů nebo horních a dolních desek, vrstevnatá koroze bet. výzt. úložných prahů všech podpěr, na úložných prazích jsou masivní trhliny, které kopírují polohu výztuže, na římsách dochází na mnoha místech k rozpadu betonu, místy je odhalená bet. výzt., asfaltový nátěr říms je na mnoha místech poškozený, hrozí riziko pádu degradujícího betonu na podjížděné vlaky, obruby jsou nízké bez odrazné funkce.
V rámci rek. obou mostů provést osazení krycích desek do zrcadel mezi mosty, aby se zabránilo zatékání vody na úložné prahy.
Navržený rozsah opravy mostů s ev. č. D2-053..1 a D2-054..1 přinese výrazné prodloužení životnosti mostu, a zabrání se vzniku problematických detailů (napojení stávající a nové izolace). Při dlouhodobém odkládání opravy hrozí nebezpečí, že bude nutná nákladnější oprava mostu včetně výměny NK.
Noví dodavatelé 🤏 Zadavatel má pouze 6 % nových dodavatelů
Dřívější dodavatelé
Odkaz na zdroj Toto info je pouze po registrované uživatele.

Dokumenty

Zadávací dokumentace a další dokumenty jsou přístupné pouze pro registrované uživatele.
Zaregistrujte se zdarma a využívejte Tendry naplno.

Chcete vědět o všech příležitostech?

Zkuste Tendry